tisdag, oktober 21, 2014

SISTERHOOD OF THE WORLD BLOGGER AWARD


Såg i en kommentar att jag blivit nominerad av Gabriella till Sisterhood of the World Blogger Award. Tack! :-)

Vad man gör när man blivit nominerad:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor

Så här kommer svaret på mina frågor:
1. Vad är det som får er att fastna för en bok?
När jag rycks med i berättelsen och bara måste veta vad som händer härnäst. Ofta krävs det att jag blir engagerad i personerna.

2. Senaste bokrelaterade inköpet ni gjorde?
Det var på bokmässan där jag köpte molekylär matlagning, Mayakoden och två böcker om barnmorskan i East End.

3. Kommer ni att delta i NaNoWriMo i år och i så fall vad kommer ni skriva om?
Ja, det kommer jag. Jag kommer att skriva första utkastet på tredje delen i Diligentia-serien.

4. Vilken bok i er bokhylla har finast omslag?
Omöjligt att välja. Det finns så många...

5. En barndomsbok ni alltid kommer minnas.
Tusen och en natt

6. Föredrar ni serier eller ensamstående böcker?
Gillar serier när jag fascineras av personerna och världen.

7. Er favoritförfattare.
Finns många, men en av dem är Kelley Armstrong för hennes starka kvinnoporträtt och höga tempo.

8. Inbunden, pocket eller ebok? (eller kanske till och med ljudbok?)
Pocket.

9. Vart föredrar ni att läsa?
Läser alltid i sängen innan jag ska sova, men kan läsa varsomhelst.

10. Vilken genre har du aldrig läst något inom men är nyfiken på?
Kan inte komma på någon genre som jag inte läst...

Följande bloggare nominerar jag:
Pernilla
Dezmin
Eva
Monika
Anna
Elin
Cissi
Alexandra
Västmanländskan
Hanna

Här kommer era frågor:
1. Vilken typ av bok får dig att läsa hela natten?
2. Senaste bokpresent du fått?
3. Har du någonsin deltagit i NaNoWriMo?
4. Vilken bok i din bokhylla har du läst flest gånger?
5. Vilken är din favoritbarndomsbok?
6. Hur många böcker läser du i genomsnitt per år?
7. Din favoritförfattare och varför är det din favoritförfattare?
8. När under dygnet föredrar du att läsa?
9. Vilken var den första boken du läste helt själv?
10. Vilken genre som du inte brukar läsa är du sugen på att testa?

Nu är det bara att svara... ;-)

3 kommentarer:

Monika sa...

Tack snälla!

Anonym sa...

Tack! Jag har svarat och skickat nomineringarna vidare :)

Eva Ullerud sa...

Tack Eva! Jag har varit bortrest men vidarebefordrar så snart jag kan!
Med vänlig hälsning
Eva