söndag, april 13, 2014

Amsalor och draken är en spännande ungdomsbok som funkar för vuxna


"Amsalor och draken" har just kommit i en nyutgåva och det är den första boken i serien om Tabor. Bakvänd som jag är läste jag den efter andra boken i serien som jag recenserade för Spektakulärts räkning. Du hittar recensionen av andra boken i serien här. Jag kan tillägga att det var inget problem att läsa dem i fel ordning. Jag hängde med i båda böckerna och första boken var fortfarande spännande trots att jag läst fortsättningen.

Jag gillar Mattias böcker för de innehåller spännande världar, härliga karaktärer (Molnlätt är en klar favorit... :-) ) och spännande äventyr. De ger lite "Tusen och en natt" känsla på ett positivt sätt. Det våldsamma som händer är på en ganska snäll nivå så de passar för barn från mellanstadieåldern samtidigt som jag (som är vuxen... ;-) ) uppskattar dem. Den här boken var inget undantag... :-)

Sammanfattningsvis är "Amsalor och draken" en trevlig bekantskap som jag rekommenderar.

Har du läst den?

Du hittar boken bl.a. hos bokus och adlibris.

Inga kommentarer: